Školský vzdelávací program
Vlastné zameranie materskej školy:
Materská škola umožňuje dieťaťu získať vzdelanie podľa zákona č.245/2008 Zb.z. o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Materská škola sa zameriava na predprimárnu výchovu a vzdelávanie, kde v strede záujmu je dieťa ako vzdelávajúci sa subjekt. Na základe analýzy potrieb a požiadaviek detí, rodičov, učiteľov a analýzy práce školy sme identifikovali všetky pozitíva a negatíva školy, ktoré nám signalizovali, čo všetko máme zmeniť, čo ponechať tak, aby náš výchovno-vzdelávací proces mal stále vyššiu a vyššiu kvalitatívnu úroveň.
Materská škola podporuje:
osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalší stupeň vzdelávania. Pripravuje na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami detí.
rozvoj zdravého životného štýlu, podporu fyzického a duševného zdravia, pozitívne emocionálne prežívanie dieťaťa, rozvíjanie sebapoznania, sebazdokonaľovania a sebahodnotenia.
Poskytovaním rovnakých možností deťom vo všetkých spektrách výchovy a vzdelávania sa zameriavame na vyrovnanie rozdielov vychádzajúcich z rodinného prostredia, individuálny prístup.
Rozvíja národné povedomie detí, environmentálne cítenie, návyky so zdravým životným štýlom,
Vytvára podmienky pre každodenné, pravidelné, sústavné a opakujúce sa pohybové činnosti najprirodzenejším a najzábavnejším spôsobom.
Zameriava sa na nové súčasné poňatie učenia - kognitivistické a sociokognitivistické - aktivitu, slobodu, tvorivosť, kooperatívnosť, podporu vzťahu dieťaťa k poznávaniu a učeniu hrou, interakciu učiteľ - dieťa - na rovnocenný a diferencovaný prístup vo vzdelávaní detí so špeciálnymi, výchovno-vzdelávacími potrebami.
Materská škola obohacuje výchovu a vzdelávanie rozvíjaním talentov prostredníctvom aktivít realizovaných materskou školou a inými inštitúciami.
Program poskytne dieťaťu:
- tvorivé, spokojné, podnetné prostredie na zvládanie rôznorodých požiadaviek v súlade s potrebami, možnosťami a individuálnymi spôsobilosťami dieťaťa,
- možnosť sebarealizácie, rozhodovania pri voľbe z viacerých činností,
- pokojné prostredie bez stresu, aby boli prijímané aké sú bez predsudkov,
- rozšíri sa kognitívny obzor dieťaťa,
- možnosť vykonávať rozhodnutia, hlasovania,
- schopnosť ovládať svoju impulzivitu v rámci kooperácie,
- možnosť tvoriť podľa vlastných predstáv,
- kľúčové kompetencie ako hlavné nástroje vyváženého rozvoja osobnosti dieťaťa,
- možnosť sebahodnotiť, posudzovať svoje správanie, konanie,
- možnosť kooperácie v skupinách,
- spoznávať okolitý svet, tvorivo myslieť, získavať skúsenosť, uľahčiť voľný styk s s najbližším okolím,
- rozvíjať svoje záujmy, talent
Je prispôsobený individuálnym osobitostiam detí z hľadiska ich schopností a rozvojových možností.